پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4172
-
الف
+

مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در اصفهان مقابل دوربین می‌رود

نگارش مجموعه تاریخی «سلمان فارسی» به نیمه رسیده است و آبان سال 96 در شهر اصفهان مقابل دوربین می‌رود.

نگارش مجموعه تاریخی «سلمان فارسی» به نیمه رسیده است و  آبان سال 96 در شهر اصفهان مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش آی‌فیلم، نگارش مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به نیمه رسیده است و بعد از اتمام آن تا پایان سال 95، برای تهیه و تولید در آبان ماه سال 96 آماده می شود.

در این سریال به زندگی «سلمان فارسی» از بدو تولد تا زمان مرگ و به ویژه مقطع مشرف شدن او به دین اسلام و همراهی وی با پیامبر (ص) توجه می‌شود. شخصیتی که سه دین بزرگ زرتشت، مسیحیت و در کنار آن یهودیت و در پایان اسلام را تحلیل می‌کند و در کنار علی (ع) آرام می‌گیرد.

سریال «سلمان فارسی» قرار است که در 40 قسمت 55 دقیقه‌ای به کارگردانی داود میرباقری تولید ‌شود.

بنابراین گزارش، با توجه به نگارش زندگینامه سلمان فارسی، بازیگران متعددی برهه‌های مختلف تاریخی این شخصیت را از کودکی تا بزرگسالی ایفا می‌کنند و به دلیل این‌که سلمان فارسی مردی از تبار جی اصفهان است به احتمال قوی بخش اعظمی از تصویربرداری در استان اصفهان رقم می خورد.

سهم اعظمی از مشاوره‌های تاریخی این مجموعه را، بخش پژوهشی سازمان صدا و سیما انجام داده و با توجه به قرارگیری برهه زندگی سلمان با تاریخ مسیحیت، یهودیان و زرتشت در ایران، برای هرکدام جزئیاتی را جداگانه ارسال کرده اند.

گفتنی‌ است با حفظ لفظ متون تاریخی، بنا به تصمیم داود میرباقری تمامی دیالوگ ها به شکل محاوره امروزی، به نوعی که برای مخاطبان قابل فهم باشد به نگارش درآمده است و داود میرباقری پیش از این با بسیاری از آثار خود توانسته هم در داخل و خارج از ایران برجسته و جایگاه ویژه ای را پیدا کند و پیش بینی بازخورد این مجموعه به بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر